Základní umělecká škola Ostrov - logo

Důležité info

Co nás čeká

25.7.2018 - Wolverhampton (UK)

30.7.2018 - Oberwiesenthal (DE)

3.8.2018 - Hronov

Nedávné akce

23.6.2018 - Oberwiesenthal

22.6.2018 - Oranžerie Václava Havla

22.6.2018 - Oberwiesenthal

21.6.2018 - Barcelona

16.6.2018 - Zámecký park

Kostka sedaškola->info

 přihlášení do klasifikace

ZUŠ Ostrov vyhlašuje:

 

  1. 9.

Organizační schůzka u třídních učitelů pro nově přijaté v červnu i nadále studující žáky

8:30–12:00 13:00–17:30

 

  1. 9.

Doplňující přijímací řízení do vypsaných oborů a ročníků (2. kolo)

14:00 –17:

v hudebním oboru: pouze hra na housle, violoncello, zobcovou flétnu, pozoun, trubku, baskytaru

hudební obor – Masarykova 717, 2.poschodí, Jaroslav Chmelík

 

16:00

v literárně dramatickém oboru: 13-14letí, doplnění souboru HOP-HOP kluky ve věku 6, 7 let.

literárně dramatický obor – Masarykova 1195, Mgr. Irena Konývková

 

17:00

ve výtvarném oboru do všech ročníků

výtvarný obor – Masarykova 715, Mgr. Hana Vaculíková

 

  1. 9.

17:00

v tanečním oboru do všech ročníků

taneční obor – Masarykova 1195, Mgr. Andrea Burešová

 

 

Mgr. Irena Konývková

ředitelka školy


ZUŠ OSTROV

Výuka v naší škole probíhá ve čtyřech oborech: hudební, literárně-dramatický, taneční a výtvarný

O našich cca 800 žáků se stará kolem 35 pedagogů a 5 správních zaměstnanců školy, kteří se starají o plynulý běh výuky na všech 3 budovách i na našich pobočkách v Hroznětíně, Jáchymově a Abertamech. 

 

Proč navštěvovat ZUŠ

       Chci se zamyslet nad tím, proč je pro rodiče výhodné investovat do uměleckého vzdělání dětí.

      Hudba byla společně s aritmetikou, geometrií a astronomií nedílnou součástí učení už ve středověku. V této po všech stránkách krizové době jsme svědky snah základní umělecké školství omezit nebo dokonce úplně zrušit. Studie však dokazují, že by bylo krátkozraké a pro společnost veskrze nevýhodné učinit takové rozhodnutí. Je nutné si uvědomit, že umělecké vzdělávání přispívá k všestrannému rozvoji dětí. A tvořivost a kreativita je dnes potřebná v každé oblasti lidské činnosti. Odborníci se shodují, že umělecké vzdělávání, jehož součástí je samozřejmě také výtvarná, taneční a dramatická složka, je jedním z nejdůležitějších nástrojů rozvoje studijních dovedností dítěte. Prokázalo se, že hudba stimuluje obě mozkové hemisféry. Děti dosahují lepších výsledků především v matematice a přírodních vědách, jsou chytřejší (uvádí se, že se po šesti letech hry na nástroj zvyšuje IQ až o 7,5 bodu), společenštější, sebevědomější a lépe komunikují mezi sebou i dospělými. Dramatická výchova čerpá především z divadla, které slučuje prvky literární, hudební, výtvarné, taneční, architektonické a rétorické. Má svůj význam při rozvoji osobnosti, při řešení nejrůznějších konfliktů, při ovládání a uvědomování si vlastního temperamentu. Má vliv na verbální i neverbální vyjadřovací schopnosti, slovní zásobu nebo přirozený projev. Výtvarná výchova má význam na formování estetického a citového vnímání, rozvíjí fantazii, schopnost tvůrčího myšlení, trpělivost a koncentraci.

        Základní umělecké vzdělávání také napomáhá v odstraňování různých komplexů, sociálně patologických jevů a poruch učení. Čím více se dítě věnuje uměleckému vzdělávání, tím vyšší je kvalita jeho života včetně jeho výsledků v základním, středním i vysokoškolském vzdělávání.

      Naše škola je moderní, progresivní instituce, jež je hybatelem kulturního dění ve městě a regionu, uvědomuje si všechny výše uvedené skutečnosti a nabízí Vám, rodičům, spolupráci na všestranném rozvoji Vašich dětí. 

 

                                                                                                            Jiří Novotný

                                                                                                   vedoucí sekce žesťových nástrojů

 

Odkaz na starý web