Divadelní soubor HOP-HOP Ostrov

Aktuálně | Inscenace | Hopákům | Kronika | Videa | Soukání | Kontakty

Workshop

 
PRO REŽISÉRY:

 

Miro Dacho | Slovenské národné divadlo

 

doc. Mgr. Miroslav Dacho, ArtD. 

Rozborový seminář

Miroslav Dacho na  Divadelnej fakulte Vysokej školy múzických umení  v Bratislave vyštudoval teóriu a kritiku divadelného umenia, divadelnú réžiu a dramaturgiu. Absolvoval tu doktorandské štúdium. V roku 2018 sa habilitoval. Je pedagógom Katedry réžie a dramaturgie Divadelnej fakulty VŠMU, vyučuje analýzu dramatického textu, prednáša a vedie semináre vybraných kapitol z dejín slovenského a českého divadla. Ako dramaturg, autor, spoluautor alebo účinkujúci pracoval vo viacerých českých a väčšine slovenských divadiel. Je autorom divadelných hier a autorom alebo spoluautorom viacerých divadelných adaptácií, pravidelne spolupracuje s Rozhlasom a televíziou Slovenska. Publikoval v časopise Javisko a kød, rekonštrukciami domácich i zahraničných inscenácií prispel do zborníka 3xS a na multimediálne DVDʼs Divadelného ústavu. V rokoch 2018 – 2019 bol interným dramaturgom Činohry Slovenského národného divadla, v súčasnosti pracuje v Slovenskom komornom divadle v Martine.

 

PRO HERCE:

 

 

Petr Vaculík

Kování

V semináři Kování se účastníci seznámí se základy uměleckého kovářství, jeho postupy a technikami. Společně se budou věnovat zejména praktických ukázkám a zkouškám, během kterých by měl vzniknout společný objekt na téma letošního ročníku Soukání. Zároveň si každý účastník vyková a odnese vlastní výrobek, při jehož tvorbě prokáže svou nápaditost a míru zručnosti. 

Ačkoliv je kovářství fyzicky náročné řemeslo, při němž se pracuje s kladivy, kleštěmi, železem a ohněm, na seminář se mohou hlásit i dívky. Počet účastníků je 6.

Kvůli bezpečnosti je třeba, aby měli seminaristé na toto "černé řemeslo" pracovní oblečení - dlouhé kalhoty, plné boty (ne sandále). 

 

 Petr Vaculík se uměleckým kovářstvím zabývá od roku 1996. V počátcích své tvorby se učil kovářskému řemeslu u zkušených kolegů v několika zavedených kovárnách. Od roku 2003 se věnuje převážně volné tvorbě, v níž s oblibou kombinuje kov se dřevem či kamenem. Upřednostňuje funkční kinetické objekty, vytváří plastiky do volného prostoru, ve kterých ctí minimalistickou ladnost materiálu a krásu kovu. Zúčastnil se mnoha mezinárodních řemeslných setkáních a uměleckých sympozií (Ostrava, Opava, Buchlov, Bečov nad Teplou, Oselce, Liteň, Kytín ad.)

 

 

 

 

 

Tomáš Žižka

“KOM... EN.. SIÍÍ?”

 

Zážitek a příběhovost historické budovy areálu kláštera, kde se“Já-tanečník-performer” účastník právě nacházím, s čím se konfrontuji, co si odnáším. Přijít na to co mne formovalo a formuje při stálém  procesu výuky i tvorby tady a teď. Kláštery jako místa vzdělání a kultury všeobecně.

Budeme akceptovat prostory jak vnitřní a vnější a akcentovat jejich výpovědní možnosti.

V procesu koloběhu času, si každý jedinec bude moci si najít své místo a svůj čas jak s prostorem a prostředím komunikovat a jak jej zapojit. Pokusíme se vytvořit z budovy mentální krajinu- kinetickou sochu vzpomínek každého účastníka a pak ji spojit v skupinovou dispozici a choreografickou strukturu. Zážitek transformovat v  plán a projekt se závěrečným společným projevem.

 

Tomáš Žižka - scénograf, pedagog KALD DAMU v Praze, režisér, iniciátor a realizátor projektů site specific 
lektor seminářů pro amatérské divadelníky, člen porot amatérského i profesionálního divadla.

Po ukončení studia řezbářství na ŠUPS v Bratislavě a absolutoriu na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze se věnuje většinou týmové divadelní tvorbě (Divadelní soubor TUJU, Divadelní poutě, atd.) nebo pedagogické činnosti (amatérské soubory, KALD DAMU). 

Působil jako hostující pedagog na Akademii výtvarných umění v Beogradu a lektoruje na HKU v Utrechtu. 
Podílel se na řadě workshopů a symposií v netradičných prostorech a souvislostech (Pražské Quadrienale 03, Kladno - Záporno, Vojtěšské hutě 2005, Praha exotická a Praga tropická-Columbie 06, Recykling-Brazilie06, Chemické safari v Hradci Králové07, multisite specific projekt na Balkáně Proroci písma 07, Open-Here.EU, Labyrint světa Dívalo Drak, Stal-in Stal-out atd) 

Současně s tvorbou do netradičných prostředí a situací se věnuje filmové, dokumentační,  audiovizuální tvorbě a instalační mediatorské tvorbě pro muzea a galerie.

 

 

 

 

Petr Tyr

Bubenická dílna – hra na bicí nástroje v souboru

 

Během seminářů bubenické dílny se budeme učit cítit a ztvárnit rytmus na pochodové a perkusní bicí nástroje. Budeme cvičit pravidelné cítění rytmu pomocí jednoduchých ostinátních patternů, ale hlavně pracovat na repertoáru pochodových a latinsko-amerických skladeb, které předvedeme během slavnostního průvodu v závěru festivalu.

 

Petr Tyr - absolvent Konzervatoře v Teplicích (obor bicí nástroje), pedagog bicích nástrojů v Základní umělecké škole v Ostrově. V současné době je hráčem jazzového bigbandu a rockových kapel. Během své praxe se zúčastňuje výpomocného hráčství v symfonických orchestrech. V Základní umělecké škole v Ostrově vede bubenickou kapelu, se kterou pravidelně vystupuje.

 

 

 

 

 

 

Dominika Prokopová

Co vidíš?

Vím, co vidím. Ale copak já vím, co vidíš ty? I když jsem právě viděla to, co jsi viděl ty, mohla jsem vidět něco úplně jiného. Sedíme vedle sebe, ve stejném sále… ale můžeme vůbec někdy vidět to samé?

Řekni mi, co jsi viděl.
Poslouchám.
Chci vidět, co vidíš.
Věřím tvým očím…

 Dominika Prokopová - absolventka KVD DAMU, lektorka Divadla Lampion v Kladně, lektorka a metodička zážitkových workshopů Post Bellum a Divadla Paměti národa, externí lektorka uměleckých edukativních programů České filharmonie a lektorka workshopů propojujících práci s tělem a hlasem, které se dlouhodobě věnuje. Když nedělá tohle, tak organizuje hudebně divadelní Festival bloumající veřejnosti HABROVKA nebo někde zpívá s kapelou DOTmy. 

 

 

 

Eliška Failová

Workshop pozemní a vzdušné akrobacie

 V rámci semináře společně projdeme základy několika cirkusových technik zaměřených na akrobacii. Věnovat se budeme akrobacii párové, na šálách a závěsné obruči. Postupně se seznámíme se základními pozicemi a pohyby všech tří akrobatických technik. Lekce nám pomohou s uvědomováním vlastního těla, vnímání partnera a spolupráci s ním v pohybovém projevu. Seminář bude zaměřený na práci ve dvojicích, skupinách i na rozvíjení akrobatických prvků na základě individuálních schopností. 

 

Eliška Failová - již 10 let účinkuje jako performerka s Ohnivým divadlem Ignis, posledních 6 let se systematicky věnuje akrobatickým technikám nového cirkusu. Organizuje v Ostrově pravidelné Acrojamy pro veřejnost a v současné době připravuje pod supervizí Cirqueonu vznik centra nového cirkusu na Karlovarsku.

 

 

  

Teodor Kravál

SLAM POETRY AUTORSKÁ TVORBA

Jak napsat text a jak ho odprezentovat? Jak využít své silné stránky v jeho tvorbě a performanci? Jak začít psát, jak si vybrat formu, jak strukturovat text nebo jak pracovat s postavou a prostředím? A proč si definovat záměr vytvářeného díla? O tom všem si budeme povídat na slam poetry dílně, v jejímž průběhu si vytvoříš a naučíš se performovat vlastní text, ať už budeš chtít napsat báseň, povídku, písničku nebo reklamu. 

 

Teodor Kravál / Kravál123456 má za sebou sbírky básní Přehnaných nadějí 43, Pavilon Balast a Řez rybou, publikace ve všech důležitých tuzemských literárních časopisech, autorskou divadelní hru V Kadani je krásně či nespočet autorských večerů bizáru, béček a péček Hellbogen. Pořádá putovní festival autorského čtení Samý kecy, hraje na kytaru v obskurní sudetské kapele Nová bába a je šéfredaktorem satirické stránky o Karlovarském kraji Mrtvý kraj. Je mu třicet, bydlí v Krušných horách a živí se jako performer, učitel v oblasti mediální gramotnosti, markeťák a montér.

 

 


Copyright © 2008 - 2013 All rights reserved. Powered by: www.valid.cz | Design: www.rrsoft.cz

Aktualizace: 1.12.2021